Het districtscollege investeert extra in onthardingsprojecten.

Op 30 november 2021, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken

In kader van ‘Antwerpen Breekt Uit’, een initiatief van de stad, werden er in Merksem reeds een aantal onthardingsprojecten gerealiseerd. Zo zijn er ingrepen gebeurd in Bordink, Ryenlanddreef en Melgesdreef en staan er nog vergroeningswerken gepland voor Laaglandlaan, Meeuwenplein en Roederdelft.

Naast deze projecten zal districtsschepen bevoegd voor publiek domein, Jari Frensch, extra investeren in het vergroenen van een aantal verharde plekken. “We komen in Merksem vaak verharding tegen die onnodig is. Het is onze ambitie om deze plekken maximaal te ontharden en zo meer groen in de straten te brengen. Dit zorgt niet enkel voor verkoeling in de woonkernen maar helpt ook bij het infiltreren van het regenwater in de grond.”

In totaal staat er 115.000 euro gebudgeteerd op verdere onthardingsprojecten voor 2022.

Indien bewoners zelf nog plekken weten die onnodig verhard zijn, mogen ze dat altijd laten weten aan het district. Die komen dan mee op het lijstje om in de toekomst te ontharden.

Districtsschepen bevoegd voor mobiliteit, publiek domein en ruimtelijke ordening