Merksemse seniorenpremie blijft een succes

Op 11 december 2023, over deze onderwerpen: Seniorenbeleid
David Dogge Merksem Bart De Wever

De premie voor kleine woningaanpassingen bij Merksemse senioren blijft relevant: het aantal aanvragen blijft over de jaren heen stabiel. Dat blijkt uit cijfers die districtsraadslid David Dogge (N-VA) opvroeg bij Merksems schepen Patrick Van den Bempt (N-VA). In 2016 werd er voor de premie een totaalbedrag uitgekeerd van 747,25 euro. In oktober 2023 stond de teller al op 2776,55 euro. Een opmerkelijke stijging dus.

‘Het district wil met de premie er mee voor blijven zorgen dat ouderen langer veilig en comfortabel thuis kunnen blijven wonen. Want kleine ingrepen, zoals een douchestoel of bedverhoger, kunnen al een verschil maken.’, aldus districtsraadslid David Dogge.

Volgens bevoegd schepen Patrick Van den Bempt geraakt de premie ook beter bekend bij de inwoners van Merksem: ‘De communicatie van de premie loopt, net zoals de afgelopen jaren, door. We communiceren op regelmatige basis via de gepaste kanalen, zoals de website en de seniorenflash. Facebook behoort ook tot de mogelijkheden. We beschikken eveneens over een flyer ter beschikking die op alle openbare locaties ter beschikking ligt. De seniorenraad is een actieve partner bij de verspreiding van deze flyer (o.a. op de Stroboerenmarkt). We kunnen ook rekenen op een goede samenwerking met de ergotherapeuten van ziekenfondsen en het Zorgbedrijf. Zo komt de informatie over de premie bij de juiste doelgroep terecht.’

Inwoners van ons district die beroep wensen te doen op de premie kunnen deze aanvragen via de seniorenconsulent.

• Patrick Van den Bempt: Districtsschepen bevoegd voor senioren
  • David Dogge: Districtsraadslid

Meer info over de premie:

Seniorenconsulent

Burgemeester Jozef Nolfplein 1, 2170 Merksem