Seniorenwerking in ons district

Op 19 april 2017, over deze onderwerpen: Seniorenbeleid

De senior uit zijn comfortabele zetel halen om ook na de pensionering nog te participeren aan het maatschappelijke leven is een van de voornaamste doelstellingen van ons seniorenbeleid. Geen gemakkelijke opgave want koken kost geld en niet elke senior beschikt over ruime financiële middelen. Het Districtsbestuur springt dan ook bij met subsidies en andere middelen om onze ouderen hierin tegemoet te komen. Hoe dan? Simpelweg door het subsidiëren van activiteiten aan dewelke de gepensioneerde vroeger meestal ook deelnam, meer bepaald  het beoefenen van sport, genieten van diverse culturele en educatieve evenementen en ontspannende reisjes die met financiële hulp van het District door de Dienstencentra worden georganiseerd.

De senior die van biljarten, kaarten of petanque houdt kan elke weekdag gratis terecht in ons sfeervolle seniorenlokaal aan de Distelhoek. Aan diegenen die meer van cultuur houden stellen wij gratis  de zgn. “eventcheques” ter beschikking. Elke senior kan jaarlijks aanspraak maken op 4 van deze cheques en mits een kleine toeslag in ons Cultureel Centrum (Nieuwdreef) diverse voorstellingen met topartiesten bijwonen.

Herman Gielen, districtsschepen voor o.a. Senioren