12 nieuwe buurtparkeerplaatsen op de parking van Lidl in de Borrewaterstraat.

Op 1 februari 2022, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken

Vanaf 1 februari zijn er op de parking van Lidl in de Borrewaterstraat 12 buurtparkeerplaatsen beschikbaar. Na lang aandringen door het districtsbestuur is er dan toch een akkoord bereikt tussen de stad en Lidl.

Het betreft 12 deeltijdse parkeerplaatsen die gehuurd kunnen worden tussen 18u en 8u30, buiten de winkeluren dus. Districtsschepen bevoegd voor Mobiliteit en Openbaar Domein, Jari Frensch, is tevreden: “We merken dat de uitdaging hier in het district één is van het optimaal benutten van het openbaar domein. Vergroening en ontharding zijn nodig in een verstedelijkte context maar uiteraard moeten er ook voldoende mogelijkheden aangeboden worden aan de Merksemnaar om de wagen ergens kwijt te kunnen. Naast het reeds doorgevoerde bewonersparkeren, biedt buurtparkeren ook een oplossing.”

De wijken rond de Borrewaterstraat kampen al een tijdje met een enorme parkeerdruk. De vraag naar buurtparkings is hier dan ook groot. “Het gaat nu over deeltijdse buurtparkeerplaatsen maar dit wordt uiteraard geëvalueerd door de stad. We hopen in afzienbare tijd naar voltijdse en/of meerdere parkeerplaatsen te gaan. In de tussentijd knopen we, samen met de stad, gesprekken aan met andere actoren in Merksem om meerdere opties voor het buurtparkeren te onderzoeken.”, laat de districtsschepen verder weten.

Zo een buurtparkeerplaats kan je maandelijks huren voor €41,47 of €21,47 (met subsidie).