Acht pop-ups geven Merksemse Bredabaan een frisse impuls

Op 15 april 2016, over deze onderwerpen: Bredabaan

De Bredabaan in Merksem krijgt met acht pop-ups een frisse impuls. De pop-ups worden morgen feestelijk geopend met acts en optredens in en rond de winkels. Wie graag winkelt, komt op de Bredabaan zeker aan zijn trekken. Het aanbod van de nieuwe pop-ups gaat van gezonde voeding en horeca, over modestoffen, kinderkleding en streetfood tot handgemaakt design, activewear, upcycling en illustraties. Het pop-upproject loopt nog tot en met zondag 3 juli.

Veertien startende ondernemers nemen hun intrek in acht leegstaande winkelpanden op de Bredabaan in Merksem. De pop-ups blinken uit in diversiteit. Hun aanbod gaat van gezonde voeding en horeca, over modestoffen, kinderkleding en streetfood tot handgemaakt design, activewear, upcycling en illustraties.

De acht pop-ups:

De Smosbar: broodjes en ander lekkers;

Orajo Activewear: leuke sportkleding voor de actieve vrouw;

In Fashion: kleurrijke stoffenwinkel;

Café de Ziel + Kelly De Meyer: huiskamercafé met poëtische illustraties;

Den 2170 + Eveline Van Ostaeyen: salades, gezonde voeding en design;

Het Vindingrijk: winkel en atelier waar upcycling centraal staat;

Droom (van vijf ondernemende vrouwen): modestoffen, originele cadeaus, kleding en jastassen;

WoRkpalace: coworking pop-up in upcycling atelier van De Kringwinkel.

Het pop-upproject wordt morgen feestelijk geopend van 10 tot 18 uur. Shoppers kunnen zich laten verrassen door bijzondere acts en optredens in en rond de winkels. Doldwaze ‘shopmanagers’ zorgen voor een ongekende shopervaring en de Bredabaan wordt opgefleurd met onder meer tekeningen van kunstenaar Jangojim, een zingende schoenpoetser en vreemde rijdende mobielen.

De pop-upwinkels blijven op de Bredabaan tot en met zondag 3 juli. Alle deelnemers krijgen gedurende de hele periode professionele begeleiding en coaching. De stad zet samen met het district het project in de kijker bij shoppende Merksemnaars en Antwerpenaars, passanten en bezoekers. Meer info is te vinden op www.antwerpen.be/popupbredabaan.

Koen Kennis, schepen voor middenstand:  “Met het pop-upproject bieden we startende ondernemers de mogelijkheid hun product of winkelconcept uit te testen. Zij zullen hier ongetwijfeld belangrijke lessen uit trekken die ze kunnen gebruiken bij hun verdere stappen als ondernemer. Daarnaast zorgen we voor een leuke invulling van leegstaande panden en voor een nieuwe dynamiek op de Bredabaan. Het mag duidelijk zijn: we geloven in de toekomst van de Bredabaan!”

Projectleider Dette van Zeeland: “Er is veel interesse van startende ondernemers voor dit pop-upproject en in het bijzonder van Merksemse starters. Met Pop-Up Bredabaan ontstaan er heel wat nieuwe samenwerkingen. Waar mogelijk willen we ervoor zorgen dat de ondernemers in hun pop-uppand of elders op de Bredabaan nadien een permanente plaats krijgen.”

Verantwoordelijke schepen: Koen Kennis, schepen voor middenstand

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is