Aperitiefgesprek met Manuela Van Werde

Op 23 november 2014

Manuela Van Werde is één van de nieuwe N-VA gezichten in het Vlaams Parlement. Door haar verleden in de artistieke en culturele sector belooft zij de komende legislatuur één van de revelaties te worden in de Vlaamse N-VA-fractie.

In 1983 studeerde ze af aan de Studio Herman Teirlinck. Van 1986 tot 1988 stond ze twee seizoenen met De Stoel van Stanislawski van Guido Van Meir op de planken van het Nieuw Ensemble RaamTeater.

Ze was sinds 1988 een aantal jaren presentator op Studio Brussel. Op televisie was ze van 1988 tot 1991 presentator van het jeugdmagazine Kilimanjaro en van 1991 tot 2004 een van de presentators en reportagemakers van Vlaanderen Vakantieland. Als een uitloper hiervan werd ze in 2005 meter van het recreatiedomein Nieuwdonk.

Ze speelde in 1993 mee als Isabelle in de televisieserie Het Park. In Kinderen van Dewindt verhandelt ze als Ilse Gommers fuel in Dewindt Fuel Trading (2005 - 2009). In de telenovelle Emma nam ze in 2007 de rol van Margaux De Roeck op zich. Ze had ook reeds een gastrol in Witse. In 2008 trad ze aan in de quiz De tabel van Mendelejev.

In 2009 was ze te zien in Thuis als Suzanne, de relatietherapeute.

Van juli 2011 tot en met januari 2014 presenteerde Manuela het ochtendprogramma Espresso op Klara, de klassieke radiozender van de VRT. Ze volgt hiermee Thomas Vanderveken op, die het programma de twee vorige jaren presenteerde. Nadat ze haar politieke ambities bekendmaakte (zie onder), besloot ze niet meer te presenteren en ging ze achter de schermen werken.

Manuela Van Werde stond op 25 mei 2014 op de lijst van de N-VA in de kieskring Antwerpen voor de Vlaamse verkiezingen en werd verkozen.

Het aperitiefgesprek met Manuela Van Werde gaat door op zondag 23 november om 10u in De Volkslust, Van Heybeeckstraat 24, 2170 Merksem. De toegang is gratis en iedereen is welkom!