Heraanleg Speelterrein Fort Van Merksem

Op 14 maart 2017, over deze onderwerpen: Jeugd

In maart 2017 starten de werken aan het nieuwe speelterrein in het Fort Van Merksem. Vanaf juni kan er gespeeld en geravot worden in een nieuw avontuurlijk speelterrein.

Als de weersomstandigheden het toelaten starten in de week van 20 maart 2017 de werken aan het nieuw speelterrein van het Fort Van Merksem. De werken worden uitgevoerd door de dirma Krambamboul. In het nieuwe speelterrein komen verschillende speelzone's zoals een zone voor kleintjes op zand, een chillzone, een avonturenzone voor grotere kinderen en een natuurbelevingszone. Eerst worden de verschillende zon's ingericht en de nieuwe speeltoestellen geplaatst. Deze wrken duren tot begin april. Daarna wordt er nieuw gras gezaaid.

Omdat nieuw gras moet groeien, blijft het nieuwe speelterrein nog afgesloten tot juni. Daarna kan er volop gespeeld worden in het nieuwe avontuurlijke speelterrein dat als thema militair fort heeft en zo met een knipoog verwijst naar het verleden van het fort.

Ga vanaf 20 maart gerust al eens een kijkje nemen. Je kan het nieuwe speelterrein zien "groeien".

Nabilla Ait Daoud, Schepen voor jeugd.