Joke Hadermann: “Onderwijs en arbeidsmarkt beter op elkaar afstemmen.”

Op 13 mei 2012

Binnen enkele jaren zullen zich een aantal vervangingen opdringen in de haven en de petrochemie. Wanneer er geen relevant opgeleide afgestudeerden beschikbaar zijn voor de Antwerpse arbeidsmarkt dreigt er een krapte aan nieuw inzetbare krachten in belangrijke economische sectoren te ontstaan. Deze scheefgroeiïng tussen vraag en aanbod moet opgelost worden. “We moeten te allen tijde vermijden dat de Antwerpse bedrijven geen geschikte arbeidskrachten vinden, zij zijn immers van levensbelang voor onze stad.  De stad is overigens zelf een belangrijke speler in het economisch leven en moet de Associatie Antwerpen als een volwaardige partner zien. Zo kan de Associatie een bevoorrechte positie innemen bij door stadsdiensten gevraagd wetenschappelijk onderzoek en kan zij specifieke opleidingen verzorgen specifiek gericht op de noden van de stad Antwerpen.”, aldus Joke Hadermann.

Joke Hadermann is beroepshalve aan de slag als hoofddocent aan de Universiteit Antwerpen bij het Departement Fysica. Hier houdt zij zich voornamelijk bezig met elektronenmicroscopie voor materiaalonderzoek.