Merksem krijgt grote fietsboulevard

Op 11 januari 2007
Wel mag de Merksemnaar ervan uitgaan dat hij binnen deze nieuwe legislatuur over een fietsboulevard zal kunnen rijden en dat het Runcvoorthof zal worden gerestaureerd. Ook de Heemkundige Kring mag zich aan een serieuze inspanning ter verbetering van de huisvesting verwachten.

Het nieuwe districtsbestuur wordt donderdag officieel geïnstalleerd. Voorzitter wordt Gilbert Verstraelen (SP.A). Hij wordt onder andere bevoegd voor sociale zaken, begroting en ruimtelijke ordening. Eerste schepen wordt Koen De Cock (CD&V), die cultuur en feestelijkheden en lokale economie zal opvolgen. Kris Janssens wordt schepen met openbare werken, middenstand, mobiliteit én dierenwelzijn als bevoegdheden. Frank Bayens (SP.A) zal als schepen sport, milieu, groenprojecten en senioren voor zijn rekening nemen. Sonja De Meyer (CD&V) is als schepen bevoegd voor jeugd en parken. ,,Het districtsbestuur moet meer slagkracht krijgen voor de uitvoering van het eigen beleid", stelde Verstraelen. (env)