U bent hier
Merksem verbetert communcatie met burger dankzij uitbouw eigen socialmediakanaal
Sociale media worden meer en meer gebruikt om contacten te leggen met vrienden, om op de hoogte te blijven van allerlei nieuwtjes en activiteiten en om aan netwerking te doen. De rol van Facebook en Twitter wordt in de mediawereld steeds belangrijker. Verscheidene districten hebben zich reeds op deze sociale media gestort. Dit was de aanzet voor districtraadslid Wim Jochems om op de districtsraad van 19 juni jongstleden hierover een mondelinge vraag te stellen. Hij pleitte voor de oprichting van een Facebook of Twitterprofiel voor het district Merksem. Hierdoor zou de burger nog beter geinformeerd kunnen worden over het reilen en zeilen van Merksem.
In het antwoord van districtsvoorzitter Bungeneers verwees deze naar de reeds bestaande doelgroepgerichte Facebookgroepen (één voor de jeugd, één voor culturele activiteiten). Naast het aanbod van A-Stad (digitaal platform voor de Antwerpenaren), A-blad (het gedrukte HAH voor 65 plussers) en ATV lijkt het inderdaad geen slechte suggestie voor het creeëren van nieuwe communicatiekanalen. "Wees daar waar de mensen zijn" kan de kloof tussen district & burger enkel maar verkleinen.
Op verzoek van de schepen wordt er eerstdaags een initiatief genomen voor het uitbouwen van een officieel Merksems sociaalmediakanaal.