Merksems districtsbestuur ondersteunt de middenstand

Op 27 november 2013

Dat de winkeliers op de Bredabaan het moeilijk hebben, zal niemand verbazen.  Het districtsbestuur is zich hiervan bewust en wil de winkeliers dan ook maximaal ondersteunen.  Een eerste stap in de goede richting is de info-avond die wordt georganiseerd op 5 december 2013.

“De heraanleg van de Bredabaan zal een belangrijke vooruitgang betekenen voor de winkeliers, maar er zijn meer maatregelen nodig om de Merksemse middenstand te doen herleven.    Een bloeiende middenstandsvereniging en voldoende kwalitatieve evenementen zijn onontbeerlijk om van de Merksemse Bredabaan opnieuw een aangenaam winkelcentrum te kunnen maken”, zegt Wendy Simons, districtsschepen bevoegd voor lokale economie en middenstand.

Open dialoog

“Daarom wordt op 5 december 2013 een eerste info-avond gepland, waarop alle handelaars van het winkelgebied van de Bredabaan worden uitgenodigd.  Op deze info-avond kunnen de handelaars rechtstreeks in dialoog treden met het districtsbestuur.  Zo kunnen wij als bestuur beter inspelen op hun noden.  Verder zal er informatie worden gegeven i.v.m. de oprichting van een nieuwe middenstandsvereniging.   In nauwe samenwerking met het districtsbestuur kan er op die manier constructief worden samengewerkt aan een veelbelovende toekomst.”

Andere middenstand wordt niet vergeten

“Uiteraard mogen we niet vergeten dat Merksem uit meer bestaat dan enkel de Bredabaan.   Ik denk dan bijvoorbeeld aan de bloeiende middenstand op de Lambrechtshoekenlaan, de Oude Bareellei, en ga zo maar verder.    In de loop van de legislatuur zullen ook de handelaars van deze andere deelgebieden op het districtshuis worden uitgenodigd, om een dergelijke dialoog aan te gaan”, besluit Simons.