Merksemse verenigingen staan centraal tijdens Fortengordel 2015

Op 12 november 2014

Het district Merksem neemt op zondag 17 mei 2015 toch deel aan de Fortengordel van de provincie Antwerpen. Na overleg met het bestuur van het Bescherm-en actiecomité Fort van Merksem werd beslist om alsnog tot deelname over te gaan. Dat vernam districtsraadslid David Dogge (N-VA) als antwoord op de vraag aan districtsschepen Gilbert Verstraelen (sp.a) waarom  Merksem in 2014 niet aan de succesvolle Fortengordel had deelgenomen.

Deze had de bal eerder dit jaar in het kamp van het comité gelegd nadat bleek dat Merksem als één van de enige districten niet had deelgenomen aan de editie 2014. Inwoners van ons district kunnen op 17 mei genieten van een rondleiding in en rond het Fort door een professionele gids. Tevens zullen de verschillende verenigingen die op het fort zijn gevestigd hun lokalen openstellen waar de bezoekers een hapje en een drankje kunnen nuttigen en waar men informatie kan bekomen over alles wat met het fort en de werking van de verenigingen heeft te maken.