Nathalie van Baren geeft Merksem een gezicht bij de parlementsverkiezingen van juni

Op 2 mei 2024

Nathalie van Baren is de Merksemse stem in de gemeenteraad.

Als jonge moeder en begrotingsraadgever voor Jan Jambon, weet ze als geen ander hoe belangrijk het is om onze financiën op orde te krijgen.

"De federale begroting leest als een horrorscenario. Het is toch logisch dat je niet meer uitgeeft dan er binnenkomt, en al helemaal niet aan onnodige zaken. Met N-VA passen we dit principe al toe op Merksems, Antwerps en Vlaams niveau, en nu is het tijd om dit weer op federaal niveau te doen. Om onze begroting weer gezond te maken, moeten we ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen aan het werk kunnen. Zelf kon ik bijna niet gaan werken omdat Ecolo plots het aantal treinen van en naar station Luchtbal heeft gehalveerd, ondanks het groeiend aantal - Merksemse - pendelaars. De minister had nochtans zelf toegegeven dat er een enorm potentieel ligt. Wie begrijpt dat nu?  Het is trouwens ook hoog tijd voor openbaar vervoer dat is afgestemd op evenementen in het Sportpaleis, zodat de buurtbewoners vlot thuis kunnen geraken na een lange werkdag.

Nathalie staat op de Kamerlijst als 4e opvolger.