Zorgbedrijf Antwerpen laat bewoners in nieuwe vleugel woonzorgcentrum Sint Bartholomeus zelf meubilair kiezen

Op 23 september 2016

In woonzorgcentrum Sint Bartholomeus in Merksem heeft Zorgbedrijf Antwerpen een nieuwe vleugel opgetrokken met comfortabele eenpersoonskamers. De bewoners die hun intrek nemen in de nieuwe kamers, kunnen voor een deel van het meubilair zelf kiezen welke stijl en meubels hen het meest aanspreken. Zorgbedrijf Antwerpen wil daarmee het huiselijke gevoel in haar woonzorgcentra nog versterken.

Zorgbedrijf Antwerpen vindt het zeer belangrijk dat senioren zelf kunnen bepalen hoe hun woonst eruitziet, ook als ze verblijven in een woonzorgcentrum. Daarom kunnen senioren in alle woonzorgcentra van Zorgbedrijf Antwerpen een zetel, een kastje, schilderijen, foto’s of andere decoratie meebrengen uit hun vertrouwde woning.

Bewoners kiezen zelf hun zetel

In woonzorgcentrum Sint Bartholomeus in Merksem gaat Zorgbedrijf Antwerpen nog een stap verder. Bij het woonzorgcentrum is een nieuwe vleugel gebouwd met 84 gloednieuwe eenpersoonskamers van 25 tot 32 m² met een eigen badkamer. Daar kunnen de nieuwe bewoners voor de inrichting van hun kamer kiezen uit een zetel, stoelen en een tafel in verschillende kleuren.

Een vertrouwde en huiselijke omgeving is ontzettend belangrijk voor senioren die rust en verzorging nodig hebben. Met de hulp van een medewerker van Zorgbedrijf Antwerpen kunnen de nieuwe bewoners daarom bepalen wat ze waar willen zetten, wat ze zelf graag meebrengen en welke meubels ze van het woonzorgcentrum gebruiken. Zo kan iedereen zijn/haar kamer zo veel mogelijk naar eigen smaak inrichten. Sommige zaken zoals het hoog-laag-bed blijven wel standaard aanwezig op de kamer, omdat die nodig zijn voor de verzorging. Alle kamers hebben ook een televisie en een ijskastje.

Permanent of tijdelijk verblijf

Bewoners kunnen naar Sint Bartholomeus verhuizen voor een permanent verblijf in het woonzorgcentrum, maar ook voor een tijdelijk verblijf na een ziekenhuisopname of wanneer hun familie met vakantie gaat. Voor koppels of familieleden die graag samen (blijven) wonen, zijn er in de nieuwe vleugel koppelkamers.

11 van de 12 serviceflats al verhuurd

Daarnaast zijn in het gebouw 12 nieuwe serviceflats ingericht, waarvan er al 11 verhuurd zijn. De serviceflats Rozenhof hebben een moderne keuken, een slaapkamer en een badkamer met inloopdouche.

Infomoment met bezoek aan modelkamer woonzorgcentrum

Wie interesse heeft in een kamer in woonzorgcentrum Sint Bartholomeus is welkom op het infomoment met bezoek aan de modelkamer op donderdag 29 september om 14 uur

in dienstencentrum De Zeelbaan (Elf Novemberstraat 33, Merksem).

Voor inschrijving en informatie kunnen geïnteresseerden contact opnemen met de klantendienst van Zorgbedrijf Antwerpen op het telefoonnummer 03 431 31 31 of viaklantendienst [at] zorgbedrijf.antwerpen.be.

Verantwoordelijke schepen: Fons Duchateau, voorzitter Zorgbedrijf Antwerpen