Senioren Sint Bartholomeus weven deken met plastic opgevist uit de Schelde

Op 23 april 2019, over deze onderwerpen: Welzijn

In woonzorgcentrum Sint Bartholomeus maken de bewoners zich klaar om een deken te weven met plastic afval dat is opgevist uit de Schelde. Ze werken als eerste senioren mee aan het project van de Weef Wijven die kunstwerken weven met kleurrijk plastic afval dat in waterlopen terechtkomt. Ook de pers is welkom op de activiteit op woensdag 24 april om 10 uur in woonzorgcentrum Sint Bartholomeus, Jaak de Boeckstraat 6, 2170 Merksem.

De Weef Wijven van Stormkop bieden een eigenzinnig antwoord op het groeiende probleem van plastic in onze waterlopen. De Stormkoppers vissen eigenhandig het kleurrijke plastic op uit de Schelde en de Weef Wijven verwerken het tot unieke gebruiksvoorwerpen of kunstwerken.

De bewoners van Sint Bartholomeus zijn de eerste senioren van een woonzorgcentrum die meewerken aan het project. Op woensdag 24 april komen de Weef Wijven met hun materiaal en weefgetouwen naar het woonzorgcentrum.

Zo kunnen de bewoners van Sint Bartholomeus mee weven aan het grote, gemeenschappelijke deken waaraan de Weef Wijven momenteel werken. Op Wereld Milieu Dag op 5 juni zal dat indrukwekkende weefkunstwerk een plekje inpalmen in de stad.

Verantwoordelijke schepen: Fons Duchateau, voorzitter Zorgbedrijf Antwerpen