SPEEL-EN ONTDEKKINGSPARK BOUCKENBORGH

Op 14 mei 2018

Recent werd een speel- en ontdekkingszone aangelegd in het Bouckenborghpark. Deze nieuwe speelplek situeert zich in het bos, links van het kasteel achter het scoutsgebouw en binnen de slotgracht. Ze werd aangelegd met respect voor de natuur door het gebruik van natuurlijke materialen, vormen en kleuren.

De avontuurlijke speelzone in het bos is verdeeld over twee kampen en een ontmoetingsplek. Via een houten uitkijktoren en een uitkijkplatform kan men van het ene kamp naar het andere kijken. Op deze manier is de speelzone ook geschikt voor bijvoorbeeld groepsspelen.

De ontmoetingsplek is ingericht als grasveld met hangmatten, een overdekte schuilplek, een schommel en toegangspoorten naar de twee kampen. In kamp A zorgen een uitkijktoren en verschillende evenwichtsparcours voor spelplezier. In kamp B zorgen een uitkijktoren met glijbaan, verschillende evenwichtsparcours en een kabelbaan voor de nodige uitdaging.

De kostprijs van het  speel- en ontdekkingspark bedraagt 175.000 euro en werd op 20 mei officieel worden ingehuldigd.

N-VA gaat verder op deze ingeslagen weg van bestuurlijke hervormingen. Als grootste fractie in het huidige Antwerpse provinciebestuur kunnen we best trots zijn op het werk dat we al geleverd hebben.