Vaartkaai vroeger opengesteld voor verkeer dan gepland

Op 26 mei 2016, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken, verkeersveiligheid

De afgelopen maanden werd er op de Vaartkaai in Merksem, tussen Duvelshoek en de Westkaai van het dok van Merksem, gewerkt. Het wegdek is er plaatselijk verbreed en vernieuwd. Hierdoor kan het verkeer vlotter kruisen. Districtsvoorzitter Luc Bungeneers: “Dit deel van de Vaartkaai was jarenlang te smal, zeker voor vrachtverkeer. Daarom maakten we er als district een prioriteit van om hier een vlotte doorstroming te garanderen.”

Ook een ontbrekend deel van het fietspad is mee aangelegd, waarmee een belangrijk knelpunt voor de fietsers langs de Vaartkaai is weggewerkt. Schepen voor mobiliteit Koen Kennis: “We hebben zowel verschillende gevaarlijke treinsporen weggenomen als in een breed en comfortabel fietspad voorzien. Daardoor is de veiligheid en het comfort van alle verkeersdeelnemers opnieuw sterk toegenomen.”

Het district Merksem en stad Antwerpen investeerden in dit gebied om zo de doorstroming te verbeteren en de verkeersveiligheid te verhogen.

Reeds vanaf morgen, vrijdag 27 mei, is er terug doorgaand verkeer op de Vaartkaai mogelijk vanaf 16 uur.

Verantwoordelijken: Koen Kennis, schepen voor mobiliteit – Wendy Simons, districtsschepen voor mobiliteit – Luc Bungeneers, districtsvoorzitter