Veertien startende ondernemers maken het in acht pop-upshops op Bredabaan in Merksem

Op 29 maart 2016, over deze onderwerpen: Merksemse Middenstand

Van zaterdag 16 april tot zondag 3 juli vindt in Merksem Pop-Up Bredabaan plaats. Veertien startende ondernemers nemen er tijdelijk hun intrek in acht leegstaande winkelpanden. Hun aanbod gaat van upcycling, gezonde voeding en horeca over modestoffen, kinderkleding en streetfood tot handgemaakt design, activewear en illustraties. De pop-upshops openen zaterdag 16 april met een groot feest op de Bredabaan.

 

Met Pop-Up Bredabaan krijgen veertien startende ondernemers de kans om gedurende tweeënhalve maand hun winkelconcept of producten in de bekende Merksemse winkelstraat uit te testen.

Dit zijn de acht pop-ups die deel uitmaken van Pop-Up Bredabaan:

De Smosbar: broodjes en ander lekkers;
Orajo Activewear: leuke sportkleding voor de actieve vrouw;
In Fashion: kleurrijke stoffenwinkel;
Café de Ziel + Kelly De Meyer: huiskamercafé met poëtische illustraties;
Den 2170 + Eveline Van Ostaeyen: salades, gezonde voeding en design;
Het Vindingrijk: winkel en atelier waar upcycling centraal staat;
Droom (van vijf ondernemende vrouwen): modestoffen, originele cadeaus, kleding en jastassen;
WoRkpalace: coworking pop-up in upcycling atelier van De Kringwinkel.

Op zaterdag 16 april van 10 tot 18 uur viert de hele Bredabaan mee feest met de pop-upwinkels. Bezoekers genieten dan van bijzondere acts en optredens in en rond de winkels.

Projectleider Dette van Zeeland: “Er is veel interesse van startende ondernemers voor dit pop-upproject en in het bijzonder van Merksemse starters. Met Pop-Up Bredabaan ontstaan er heel wat nieuwe samenwerkingen. Waar mogelijk willen we ervoor zorgen dat de ondernemers in hun pop-uppand of elders op de Bredabaan nadien een permanente plaats krijgen.”

Koen Kennis, schepen voor middenstand:  “De Bredabaan is het commercieel kloppend hart van Merksem. De stad gelooft in de toekomst ervan. Daarom zetten we extra in op deze handelskern. Na de geslaagde heraanleg van de Bredabaan is dit pop-upproject een volgende stap in de goede richting. Dit zal ongetwijfeld een nieuwe dynamiek met zich meebrengen.”

Alle deelnemers krijgen professionele begeleiding en coaching. De stad zet samen met het district het project in de kijker bij shoppende Merksemnaars en Antwerpenaars, passanten en bezoekers.

Alle informatie over de veertien startende ondernemers, de acht pop-upwinkels en het openingsfeest op zaterdag 16 april is te vinden op www.antwerpen.be/popupbredabaan.

Pop-Up Bredabaan maakt deel uit van het leegstandsproject ‘Maak het op de Bredabaan’, een initiatief van de stad Antwerpen in samenwerking met het district Merksem en verschillende lokale organisaties. Het hele project loopt nog tot en met december 2016. Alle informatie is online te vinden op www.ondernemeninmerksem.be.

Verantwoordelijke schepen: Koen Kennis, schepen voor middenstand

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is