ZoMerksem 2019: District promoot Merksemse zomeractiviteiten

Op 28 maart 2019

Het district Merksem bundelt alle zomeractiviteiten en -evenementen onder de noemer ‘ZoMerksem’ in een overzichtelijke brochure. Naast eigen evenementen en projecten, worden daarin ook de zomeractiviteiten van Merksemse verenigingen en organisaties in de kijker gezet. Het district doet daarom een oproep aan verenigingen om uiterlijk op 15 april hun activiteiten in te geven in de Uit-databank en dit te melden aan het district zodat ze mogelijk kunnen opgenomen worden. Vanaf einde juni kunnen Merksemnaars de gratis brochure in hun bus verwachten en ook online raadplegen.

Clubs, verenigingen, organisaties, bedrijven enzovoort die tussen 1 juli en 30 september een activiteit organiseren die plaatsvindt in Merksem en toegankelijk is voor iedereen, kunnen daarvoor promo maken in de zomerbrochure van het district. Denk bijvoorbeeld aan buurtfeesten, markten, sportactiviteiten, kermissen, workshops, proeflessen enzovoort.

Verenigingen en organisaties die hun aanbod zo willen bekendmaken moeten de activiteit uiterlijk op 15 april in de Uit-databank zetten (www.uitdatabank.be). Verder moet de organisator het district via zomerksem [at] antwerpen.be laten weten voor welke activiteit hij promotie wil maken in de zomerbrochure.

De ZoMerksem-brochure wordt bij elke Merksemnaar in de bus gestoken en is dus een ideale kans om zomeractiviteiten bekend te maken in het hele district.

Uiteraard worden de evenementen en activiteiten die het district Merksem zelf organiseert ook opgenomen in de brochure. Ook dit jaar staat er weer heel wat op het programma, zoals:

·         Fietseling op zondag 2 juni

·         ATV-vertelling op maandag 1 juli

·         Feest in de Tent (Vlaanderen Feest) op woensdag 10 juli

·         Speelkasteel – de hele zomer gratis speelplezier

·         zomerpark met zomerse buitenbar – in samenwerking met Jongerencentrum Bouckenborgh

·         gratis sportactiviteiten in Bouckenborghpark – doorlopend

·         Havenpijl en Merxem Classic op zondag 11 augustus

·         Muziek in de Wijk op zondagen in augustus

·         Filmstraten in augustus en september

·         Schaal Sels op zondag 25 augustus

·         Open Monumentendag op zondag 8 september

·         Vredesfeesten op vrijdag 4 en zaterdag 5 oktober

Meer info over deze oproep vindt u op www.merksem.be. Klik hier voor de rechtstreekse link.